Afspraakvoorwaarden

Bevestiging en herinnering van uw afspraak

Na het maken van een afspraak ontvangt u per e-mail een bevestiging.
Als extra service sturen wij u kort voor uw afspraak een herinneringsmail. Houd er rekening mee dat deze e-mail niet altijd aankomt of in uw spamfolder terecht kan komen. Ook kunnen technische oorzaken ervoor zorgen dat de herinnering niet wordt verzonden (bijvoorbeeld door drukte, een storing of een foutief e-mailadres).

Wij adviseren u daarom om uw afspraak altijd zelf in uw agenda te noteren. U blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraak.

 

Afspraak annuleren of verzetten

Wilt u uw afspraak wijzigen of annuleren? Dan vragen wij u om dit minimaal 24 uur van tevoren telefonisch aan ons door te geven.

  • Telefonisch annuleren of wijzigen tot 24 uur van tevoren is kosteloos.
  • Per e-mail is annuleren alleen mogelijk als u dit minstens 48 uur van tevoren doet. Binnen 24 uur kunnen wij uw e-mail vaak niet op tijd verwerken.

 

Niet nagekomen of te laat geannuleerde afspraken

Wanneer u uw afspraak binnen 24 uur afzegt of niet verschijnt, zijn wij genoodzaakt de volgende stappen te hanteren:

  1. Eerste keer – U ontvangt een waarschuwing. Er worden geen kosten in rekening gebracht.
  2. Tweede keer – U ontvangt een factuur. De kosten bedragen doorgaans €1,- per minuut van de gereserveerde tijd.
  3. Derde keer – De behandelaar bepaalt het bedrag op basis van de verloren tijd en kosten.
  4. Vierde keer en verder – De behandelaar kan tot 100% van de gemiste omzet in rekening brengen.

 

Herhaaldelijk niet nakomen van afspraken

Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken nemen wij contact met u op per e-mail met de vraag of u nog patiënt bij ons wilt blijven. Als wij hier geen reactie op ontvangen binnen de aangegeven termijn, gaan wij ervanuit dat u geen interesse meer heeft om patiënt te blijven en zullen wij u uitschrijven.

Heeft u vragen over onze voorwaarden?
Neem dan gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee.